Forum Medicina Sportiva
Październik 20, 2021, 16:09:34 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: PIRAMIDA ŻYWIENIA  (Przeczytany 15281 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
nota.res
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 10


Zobacz profil
« : Maj 23, 2011, 09:02:24 »

Jaki schemat obowiązuje aktualnie? Ta piramida ulega stałym zmianom!
Zapisane
small.bill
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 45


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Maj 23, 2011, 09:12:37 »

Piramidy żywienia nie jażę! Piramidy egipskie i piramidalne głupoty tak!   Duży uśmiech
Zapisane
stary.medyk
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 25


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Maj 23, 2011, 10:15:14 »

Small.bilu , w szkole to było! Nie przykładałeś się do nauki  Mrugnięcie
,,Piramida żywieniowa to przedstawiony w czytelny, graficzny sposób zestaw zaleceń żywieniowych zdrowej, racjonalnej diety. Poziomy piramidy określają częstotliwość spożywania określonych grup produktów. U podstawy znajdują się produkty, które powinniśmy spożywać najczęściej, natomiast wraz z zwężaniem piramidy zmniejsza się też ilość porcji kolejnych grup."

TO WAŻNE DLA WSZYSTKICH! Nie tylko dla sportowców!  Chichot W trakcie mego życia ta piramida wielokrotnie była zmieniana. Okazało sie, że są dobre węglowodany i gorsze! Tłuszcze też są potrzebne, tylko nie wszystkie! Ostatnio dopisano aktywność ruchową !!  Chichot
Zapisane
bundy.mich
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 12


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Maj 23, 2011, 13:38:45 »

Piramidy żywienia nie jażę! Piramidy egipskie i piramidalne głupoty tak!   Duży uśmiech

Koleś , są jeszcze piaramidy w Meksyku i piramidy finansowe  Duży uśmiech
Zapisane
stary.medyk
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 25


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Maj 24, 2011, 08:41:24 »


,,Historia Piramidy Żywnościowej kształtowała się następująco:
 1. W 1992 r. pierwotna Piramida Żywieniowa została wprowadzona przez Amerykański Departament Rolnictwa, do niej  odnoszono się przez długie lata na całym świecie.
2. Walter Willett z Uniwersytetu Harvardzkiego zakwestionował założenia poprzedniej Piramidy i w oparciu o założenia diety śródziemnomorskiej oraz nowe badania utworzł zupełnie innowacyjną piramidę zdrowego żywienia.
3. W dalszych latach powstały kolejne, już kosmetyczne poprawki Piramidy Willetta. Każdy kraj dostosował piramidę do potrzeb swojego społeczeństwa.
 Główne błędy piramidy z 1992 r
Stworzona przez Departament Rolnictwa Piramida okazała się pełna podstawowych błędów. Do najczęściej wymienianych i skorygowanych w nowych opracowaniach należą:
 •        Za dużo węglowodanów
Spożywanie w tak dużej ilość produktów węglowodanowych (do 11 porcji dziennie), bez ich podziału na proste i złożone okazało się dużym błędem dietetycznym. Jak najbardziej produkty węglowodanowe powinny stanowić podstawę naszej diety, jednakże unikać należy produktów z "białej mąki", a do menu wprowadzać pełnoziarniste pieczywo, pełnoziarniste makarony, kasze czy brązowy ryż.
 •        Brak podziału na tłuszcze roślinne i zwierzęce
Minimalizowanie spożywania wszystkich tłuszczów jest niedopuszczalne. Pełnią one bowiem szereg ważnych funkcji w organizmie. Brak tłuszczu w diecie powoduje problemy zdrowotne, takie jak stany zapalne, problemy ze skórą i włosami, depresję oraz niedobory substancji rozpuszczalnych w tłuszczach np. witamin A, D, E, K. Wybierać jednak należy "dobre tłuszcze" tj. oleje, tłuszcz rybi, a minimalizować tłuszcze trans ze złej jakości margaryn oraz tłuszcze nasycone zwierzęce.
 •        Zbagatelizowanie roli aktywności fizycznej
Zdowie to nie tylko żywienie, aktywność fizyczna jest zbawienna dla naszego organizmu, dlatego wielu badaczy zbulwersował jej brak w pierwotnej piramidzie. Obecne zalecenia doceniły jednak wysiłek fizyczny – znajduje się on u samej podstawy piramidy."
Zapisane
face.day
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 35


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : Maj 25, 2011, 12:08:31 »

Wszystko ok. Ale co ja powinienem tak normalnie zjadać w ciągu dnia aby to było zgodne z tą całą piramidą ?
Mam 18 lat , trenuję cztery razy w tygodniu po dwie godziny i meczyk w niedzielę. Czasami jeszcze cos dodatkowo wypadnie . Siłownia   Duży uśmiech Mam 178 wzrostu i ważę 77 kg.  Duży uśmiech
I jeszcze żeby to było zdrowe!   Duży uśmiech
Zapisane
sprinter.mma
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 13


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : Maj 25, 2011, 13:38:45 »

A bo to wiadomo czy ta piramida nie jest kolejną pomyłką ?  Duży uśmiech
Zapisane
craze.zbig
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 22


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : Maj 27, 2011, 08:52:25 »

Pani Izo
Poleca Pani tę piramidę żywienia?  Duży uśmiech
Zapisane
Iza Czajka
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 269


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : Maj 29, 2011, 14:01:14 »

Piramida Willeta jest ok. Znając życie za chwilę się zmieni. Sportowcy też mają swoje piramidy, różnice wynikają z rodzaju pracy; beztlenowa, tlenowa, mieszana. Podaję za NSCA's Guide to sport & Exercise nutrition Perfect Day
5 rano rozgrzewka
5:15 tost pełnoziarniasty z miodem, jogurt
6-7:15 trening
7:30 koktajl potreningowy z serwatki i świeżych owoców
9:30 owsianka z jabłkiem, jajecznica z warzywami, pieczywo
12: 30 kanapka z chudą wędliną , sałatka z warzyw
15:30 jagody, migdały
18:30 grilowany łosoś, ryż, sałaty w sosie vinegret
21:30 serek typu grani i jagody
Widać w Ameryce poranny trening jest najlepszy
Zapisane
szafran
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 274


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : Maj 30, 2011, 07:56:20 »

Interesujące ! I bardzo , ale to bardzo zdrowe! A jak wygladałoby to w przypadku uprawiania sportów wymagających siły: rzut młotem , rzut dyskiem? A może coś więcej o tych sportowych piramidach żywienia? Bardzo proszę , Pani Izo!  Chichot
Zapisane
rem.bal7
Użytkownik
**
Wiadomości: 61


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : Maj 30, 2011, 13:50:18 »

Kulinarny odlot Duży uśmiech Piłkarze tak mogą szamać?  Duży uśmiech
Zapisane
riki.1978
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 305


Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : Maj 30, 2011, 15:01:29 »

Interesujące  Duży uśmiech Duży uśmiech Duży uśmiech Duży uśmiech Z kursów ABC pamiętam ,ze różnice dotyczyły ilości spożywanego białka w zależności od rodzaju wysiłku. Duży uśmiech Duży uśmiech
Zapisane
Iza Czajka
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 269


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : Maj 31, 2011, 15:38:05 »

popiszę, popiszę tylko kiedy ? doktorat powinnam  Mrugnięcie
Zapisane
riki.1978
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 305


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : Czerwiec 01, 2011, 09:11:37 »

Samo życie  Duży uśmiech Duży uśmiech Duży uśmiech doktorat trzeba pisać  Duży uśmiech Duży uśmiech Duży uśmiech a w przerwach  inne sprawy  Duży uśmiech poczekam  Duży uśmiech
Zapisane
wanskrzy
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 110


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : Czerwiec 02, 2011, 13:06:37 »

Pani Izo
To pewnie  tak jak w życiu. Inaczej się karmi księgowego , inaczej gońca pocztowego a inaczej górnika ?
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!