Forum Medicina Sportiva
Październik 16, 2021, 19:51:35 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Produkty prozdrowotne czy dietetyczne  (Przeczytany 43727 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
alma.ruta
Gość
« Odpowiedz #15 : Czerwiec 11, 2011, 06:04:11 »

Proponuję w probiotyki , czy probiotyki z prebiotykami zapatrywać się w aptece. To jest gwarancją ,że w kupowanym produkcie  one rzeczywiście będą . Skuteczności ich nie trzeba udowadniać , bo już to potwierdzono wieloma pracami naukowymi i praktycznym zastosowaniem. Chichot
Zapisane
rem.bal7
Użytkownik
**
Wiadomości: 61


Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : Czerwiec 11, 2011, 07:57:14 »

Te pro z pre na co są ?  Duży uśmiech
Zapisane
instytucja
Użytkownik
**
Wiadomości: 63


Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : Czerwiec 11, 2011, 16:31:05 »

Pani Izo?
Co z kiełkami?
Media zrobiły swoje.
Zapisane
Iza Czajka
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 269


Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : Czerwiec 13, 2011, 15:42:31 »

Kiełki hodowane są na wodzie i to ona prawdopodobnie ma coli, albo dłonie pracowników zajmujących się hodowlą. Nie chce mi sie wierzyć, że coli było w hodowanych ziarnach. Prawdopodobnie Niemieckie służby sanitarne mataczą. Zaplecza berlińskich restauracji nie są ciekawe a i z higieną osobistą tam jest źle. Większość lokali nie ma dobrego zaplecza i wg polskich procedur byłaby zamykana. Tam zupełnie nikt nie przestrzega higieny osobistej.
Zapisane
marjark
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 251


Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : Lipiec 14, 2011, 07:34:35 »

,,Orzechy włoskie są najzdrowsze!
Orzechy włoskie zawierają więcej przeciwutleniaczy i o lepszych właściwościach zdrowotnych niż jakiekolwiek inne orzechy - poinformowano podczas 241. zjazdu American Chemical Society.Jak wynika z analizy doktora Joe Vinsona, orzechy włoskie przewyższają orzeszki ziemne, migdały, orzechy pekanowe, laskowe, brazylijskie, orzechy makadamii, nerkowce i pistacje. Garstka orzechów włoskich zawiera dwa razy więcej przeciwutleniaczy niż w przypadku dowolnych innych powszechnie spożywanych orzechów. Jak zauważa Vinson, orzechy włoskie są jednak wciąż zbyt rzadko spożywane.Tymczasem występujące w nich przeciwutleniacze działają od 2 do 15 razy mocniej niż witamina E. W odróżnieniu od wielu innych rodzajów orzechów, orzechów włoskich się nie praży (podgrzewanie obniża wartości odżywcze.Oprócz przeciwutleniaczy zawierają też wiele wartościowego białka, które może być alternatywą dla mięsa, witaminy, minerały i błonnik. Nie ma w nich natomiast mogących sprawiać problemy substancji w rodzaju glutenu czy białka mlecznego. Jak wynika z badań dietetyków regularne spożywanie małych ilości orzechów obniża ryzyko chorób serca, niektórych rodzajów raka, kamicy żółciowej, cukrzycy typu II i wielu innych chorób. Zalecana dzienna dawka to 7 orzechów.''
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2011, 19:59:49 wysłane przez marjark » Zapisane
szafran
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 274


Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : Lipiec 17, 2011, 09:14:54 »

 Pani Izo
Czy z treścią tego artykułu należy w pełni się zgodzic Co?
                           ***
,,Lato to czas owoców. Soczyste i jędrne kuszą ze straganów. Chętnie wyciągamy po nie sięgamy, ale czy wszystkie możemy jeść bezkarnie? Które są wyjątkowo kaloryczne, a które mogą nam szkodzić?
Nie przesadzaj z tymi owocami .Chyba nikt nie podejmie się polemiki ze stwierdzeniem, że świeże owoce są smaczne i zdrowe. Zawierają witaminy, minerały, błonnik i wodę. Nie można jednak jeść ich bezkarnie.
- Owoce należą do grupy produktów, które mają bardzo dużą zawartość cukrów, dlatego należy uważać kiedy i jakie się spożywa – mówi Karolina Żmuda, dietetyk Centrum Naturhouse. Często dokładna zawartość kalorii zależy od  warunków w jakich wzrastały i terminu zbiorów. Im dojrzalszy owoc, tym więcej w nim cukru.
W trosce o linię
Jak każda inna żywność, one także mogą przyczynić się do zwiększenia masy ciała. Oczywiście jeśli jemy ich zbyt dużo. Więcej - kiedy jesteśmy na diecie, niektórych powinniśmy wręcz unikać. Pewne grupy owoców wysokokalorycznych mogą zrujnować wysiłek związany z ograniczaniem np. czekolady. W sklepie lepiej omijać półki na których znajdują się owoce kandyzowane, ponieważ produkowane są przy użyciu dodatkowej ilości cukru.Lepiej unikać też suszonych, bo proces suszenia pozbawia je znacznej ilości wody, w związku z czym ich kaloryczność wzrasta kilkakrotnie w stosunku do świeżych odpowiedników, czasami też podczas suszenia są dosładzane. Powinniśmy zrezygnować też ze słodkich owoców w syropie. Co jeszcze szkodzi naszej sylwetce?
- Jeśli jesteśmy na diecie unikajmy zwłaszcza  bananów, winogron, awokado, oliwek i kokosów. Posiadają wysoki indeks glikemiczny – ostrzega Karolina Żmuda. - Pamiętajmy też, aby nie objadać się owocami bez ograniczeń i po kolacji, czyli tuż przed snem, ponieważ mogą przyczynić się do wzrostu wagi.
Specjaliści podkreślają, że nowa piramida żywieniowa odchodzi od dużej ilości owoców na rzecz warzyw. Owszem, dietetycy zalecają ich jedzenie, jednak w bardzo ograniczonych ilościach: do 3 porcji nie większych niż 100 g. Ile to jest 100 g? To jedno małe jabłko lub garść truskawek , a nie cała miska. Stawiając przed sobą kopiasty talerz ulubionych owoców, pochłaniamy tyle kalorii, ile zawiera zwyczajny obiad.
Tłuszcz i kalorie
Choć wydaje się to nieprawdopodobne, owoce mogą zawierać sporo tłuszczu. Awokado ma go aż 30 proc. w 100 g. Ma też sporo kalorii - do 250 kcal. w tej samej gramaturze. Aztekowie nazywali je owocem maślanym właśnie ze względu na dużą zawartość tłuszczu. Na szczęście owoc posiada głównie tzw. "dobry tłuszcz" znany również jako niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT).
Dalej jest banan. To jeden z najpopularniejszych owoców na świecie. Jeden waży ok. 180 g, zawiera 152 kcal. Zupełnie sporo, prawda? Na szczęście banany zawierają bardzo mało tłuszczu.
Daktyle suszone też potrafią zrujnować sylwetkę - to 308 kcal. w 100 g, natomiast suszone jabłka zawierają aż 320 kcal. Morele w tej samej postaci to 280 kcal.Prawdziwymi bombami kalorycznymi są świeżo wyciskane soki. Do wypełnienia jednej szklanki napoju zużyć trzeba nawet pół kilo owoców. Specjaliści zalecają by takie soki rozcieńczać wodą mineralną.
Zdrowsze owoce
 Są też sposoby na obniżenie wysokiego indeksu glikemicznego (ten wskaźnik klasyfikuje produkty żywnościowe na podstawie ich wpływu na poziom glukozy we krwi w 2-3 godziny po ich spożyciu) pewnych owoców. Obniża go spożywanie ich w towarzystwie tłuszczu, białka lub błonnika.  Uzupełnienie jabłek, jagód czy nawet winogron białym serem sprawi, że białko z nabiału znacznie obniży indeks glikemiczny. Na dodatek dłużej będziemy odczuwać  sytość. Krótko mówiąc, świadome łączenie owoców z innymi produktami będzie dla nas zdrowsze.
Uważaj gdy chorujesz
 - Szczególną ostrożność muszą zachować osoby chore na cukrzycę, w zależności od stopnia choroby należy ograniczać niektóre owoce, np. śliwki, winogrona, banany – tłumaczy dietetyk. - Kobiety karmiące powinny unikać gruszek, jabłek, truskawek, wiśni i śliwek z uwagi na właściwości wzdymające. Natomiast przy problemach z woreczkiem żółciowym i refluksem żołądka nie powinno się spożywać owoców, które zwiększają wydzielanie soków trawiennych, a do takich należą m.in. cytrusy, ananasy, kiwi, czereśnie.''

 

Zapisane
Iza Czajka
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 269


Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : Lipiec 22, 2011, 13:38:13 »

Trochę się zgodzę, więcej się nie zgodzę.
Najsmaczniejsze, najcenniejsze owoce w naszej strefie klimatycznej przypadają na lato i wtedy trudno jest zadowolić się garścią truskawek. A zrobienie sobie dnia owocowego gdy na dworze upał, nie zamieni nikogo w grubasa.
Każdy produkt zjadany w nadmiarze, może stać się przyczyną nadwagi jeśli ślepimy cały dzień w komputer lub TV, ale rzeczywiście owoce na noc to poważne wykroczenie przeciwko szczupłej sylwetce
Ja zdecydowanie preferuję owoce z bita śmietaną (nie z serem), ze względu na smak, a nie indeks glikemiczny (już dajmy spokuj tym mądrym wywodom). Osoby aktywne a nawet odchudzające się po wysiłku korzystają z dobrodziejstwa owoców połączonych z koktajlami proteinowymi czy najzwyklejszym jogurtem.
Owoce są idealna przekąską, dostarczają wody, witamin, błonnika, składników mineralnych. Odkwaszają
Awokado- to doskonałe źródło kwasów jednonienasyconych i jesli ktoś lubi... czemu nie, zamiast masełka. Obniża zły cholesterol, normalizuje ogólny. ma mnóstwo luteiny
Umiar, zdrowy rozsądek jak zawsze.
Owocowych wakacji...
Zapisane
wanskrzy
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 110


Zobacz profil
« Odpowiedz #22 : Sierpień 04, 2011, 08:35:54 »

Pani Izo Mam pytanie;
Czy picie marchewkowych soków zmienia kolor skóry?
Słyszałam,że  opalanie natryskowe jest najlepsze, bo stosuje się składniki naturalne a jak jest w rzeczywistości?
Zapisane
messi
Użytkownik
**
Wiadomości: 78


Zobacz profil
« Odpowiedz #23 : Sierpień 04, 2011, 16:23:21 »

Jak zapobiegać odwodnieniu?
Zapisane
barca.jw5
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 177


Zobacz profil
« Odpowiedz #24 : Sierpień 04, 2011, 17:50:49 »

Messi pić! PO PROSTU PIĆ! Ale nie pepsi i colę też nie!!Żadne Teigery i Red Bulle! Wodę , Powerade , Isostare itp... izotoniczne napoje  Co?
Zapisane
wanskrzy
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 110


Zobacz profil
« Odpowiedz #25 : Sierpień 05, 2011, 11:28:55 »

Pani Izo Mam pytanie;
Czy picie marchewkowych soków zmienia kolor skóry?
Słyszałam,że  opalanie natryskowe jest najlepsze, bo stosuje się składniki naturalne a jak jest w rzeczywistości?
Zapisane
Iza Czajka
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 269


Zobacz profil
« Odpowiedz #26 : Sierpień 07, 2011, 16:32:30 »

Picie soków marchewkowych robionych z ekstraktów powoduje przeciążenie wątroby i odkładanie się karotenu w błonach komórkowych naskórka, skóry właściwej.Nie jest to dobry proces, niestety. Zresztą coraz częściej się pisze, że niektóre z karotenoidów są wręcz szkodliwe. Ale jak jest w kabinach natryskowych ? Nie wiem, podejrzewam, że tam jest raczej chemia
Zapisane
ateibok
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 146


Zobacz profil
« Odpowiedz #27 : Sierpień 09, 2011, 01:41:50 »

Naturalna opalenizna to ekologia!
Zapisane
messi
Użytkownik
**
Wiadomości: 78


Zobacz profil
« Odpowiedz #28 : Sierpień 13, 2011, 22:07:52 »

pani Izo
Jak przed meczem powinno się odżywiać?
Surówki czy mięso?
Zapisane
wanskrzy
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 110


Zobacz profil
« Odpowiedz #29 : Sierpień 16, 2011, 11:50:00 »

Pani Izo
Czy nieletnim trzeba dodatkowo podawać omega3 w kapsułkach?
Czy podawanie pałeczek kwasu mlekowego nie spowoduje ,ze organizm przestanie je sam produkować ?
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!