Forum Medicina Sportiva
Październik 23, 2021, 19:59:00 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: rodzaj wspomagania zależy od uprawianej dyscypliny  (Przeczytany 14027 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
face.day
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 35


Zobacz profil
« : Czerwiec 05, 2010, 14:07:46 »

Kto ma rację? Kumpel radzi wszystkim wspomagać się kreatyną.   Z politowaniem Uważam ,że kreatyna tylko tam gdzie chodzi o krótkie wysiłki ale duże.  A dla uprawiających piłkę nożną, biegi długodystansowe kreatyna nie pomaga.
Zapisane
marjark
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 251


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Czerwiec 06, 2010, 00:06:10 »

Generalnie masz rację  , ale młodzi ludzie trenujący dla celów zdrowotnych i poprawy swojej kondycji , czy sylwetki nie powinni przyjmować  żadnych peparatów, jedynie stosować odpowiednią dietę  stosownie do planowanych celów : utraty wagi , przyboru masy itd. W pierwszym przypadku zmniejsza się ilość węglowodanów , w drugim odwrotnie - zwiększa się. Kreatyna nie jest dobrym preparatem wspomagającym przy trenowaniu wytrzymałości , czyli wydolnośći tlenowej , która odgrywa istotną rolę w grach zespołowych , w biegach długodystansowych. Tu ważniejszą rolę odgrywa tlen i glikogen . Czyli sensowniejsza byłaby próba ,, ładowania węglowodanami". Natomiast niektóre preparaty kreatyny zatrzymujące wodę w tkance mięśniowej mogą nawet być przeszkodą w uzyskaniu dużej wytrzymałości. Kreatyna jest niezbędna w przemianach beztlenowych, czyli w dyscyplinach , gdzie moc i szybkość jest istotna: sprint, rzuty kulą , czy młotem, podnoszenie ciężarów.Wspomagania kreatyną nie jest więc zalecane w takim stopniu  , jak to
się powszechnie dzieje.......
Zapisane
b.drang
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 12


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Czerwiec 06, 2010, 12:08:49 »

To jak trenować na masę?  Smutny
Zapisane
marjark
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 251


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Czerwiec 07, 2010, 00:04:18 »

Tego nie da się ująć w kilku słowach. Polecam zakup książki OLIVIERA LAVAY'A i postępowanie zgodnie z jego zaleceniami.Tytuł:TRENING SIŁOWY BEZ SPRZĘTU. Przedmowę napisał Aurelien Hallade , czterokrotny mistrz Francji w taekwondo ,trenujący właśnie zgodnie z wytycznymi. Sam autor używa takiego określenia dla swojej metody: ,,Prawdziwe jest to , co się sprawdza". A przy treningu na masę:,,Jeżeli twoim wyłącznym celem jest przyrost mięśni, skup się bardziej na zwiększaniu porcji żywieniowych niż
treningowych."
Zapisane
salvocalculo
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 7


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Czerwiec 08, 2010, 10:46:29 »

Można im pisać, czemu nie ?   Duży uśmiech Ale oni i tak  będą w...... ć  kreatynę  Duży uśmiech Duży uśmiech
A ty potem orzekaj! A jeżeli jeszcze przyjmują inne  środki? A żrą wszystko! W onecie jest całe zło tego świata  Co? Duży uśmiech Co? Duży uśmiech
Zapisane
ateibok
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 146


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : Styczeń 24, 2011, 00:02:28 »

,,Kreatyna i glutamina - naucz się nowych tricków
Glutamina i kreatyna to dwa najbardziej znane składniki produktów w dziedzinie suplementacji aminokwasowej. Od ponad dwudziestu lat stale się o nich mówi, (badania nad działaniem glutaminy sięgają 1970 roku). W wyniku zadawanych pytań wiedza o glutaminie stopniowo wzrastała, jednakże równocześnie powstawały o niej najróżniejsze mity.Zanim zakończysz czytanie tego artykułu twierdząc, że o tych dwóch produktach zdecydowanie wiesz już wszystko, zachęcam cię do ponownego przyjrzenia się sylwetkom weteranów kulturystyki. Ponieważ z czasem ujawnianych jest coraz więcej wyników badań mówiących o korzyściach glutaminy i kreatyny, dlatego bardziej szczegółowo opisaliśmy procesy, z którymi są one związane, podkreślając rolę tych dwóch produktów w zwiększaniu wydajności organizmu oraz w naszym dążeniu do osiągnięcia poprawy sylwetki."
Zapisane
ateibok
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 146


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : Styczeń 24, 2011, 00:16:12 »

cd.
,,Zacznijmy więc od pierwszego suplementu, który jest osobiście faworyzowany przez kulturystów - od kreatyny. Celem tego artykułu nie jest obalanie mitów z nią związanych, lecz pokazanie jej działania w innym świetle, w zakresie jej potencjału w procesie rozbudowy mięśni. Pewnie napotkaliście wiele fałszywych poglądów na jej temat.
Jeżeli nie, przytoczę kilka z nich, te - które pojawiały się w internetowych artykułach:
1. kreatyna nie wymaga okresu przygotowawczego;
2. kofeina przeciwdziała ergogenicznemu działaniu podawanej kreatyny;
3. jest skuteczna tylko w okresie wzmożonej aktywności fizycznej;
4. kiedy przyjmuje się ją prawidłowo zwiększa masę mięśniową bez żadnych skutków ubocznych;
Porozmawiajmy teraz o tych aspektach kreatyny o których mało się mówi. Jeśli znasz pojęcie miostatyna, to wiesz, że jest to białko, odkryte w 1997 roku, które moduluje wzrost mięśni poprzez proces blokowania. Genetycy odkryli, iż poziom miostatyny w każdym ludzkim organizmie jest inny, zatem jedna osoba może zostać kulturystą światowej klasy natomiast inna nie, ważne jak bardzo będzie się starać nie rozbuduje swojej masy mięśniowej w wymarzony sposób. Kreatyna (podobnie jak wspomniana
wcześniej glutamina) była również stosowana w szpitalach, aby pomóc pacjentom przy złagodzeniu schorzeń związanych z zanikiem mięśni. Nie do końca jednak zrozumiałe były rzeczywiste oddziaływania kreatyny na drodze prowadzącej ku przyrostowi mięśni.''
Zapisane
ateibok
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 146


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : Styczeń 25, 2011, 00:01:58 »

,,Wszyscy wiedzą, że kreatyna przyczynia się do zwiększenia siły, ale w jaki sposób zwiększenie siły prowadzi do zwiększenia masy mięśniowej? A może chodzi tu zupełnie o coś innego? Pierwotnie naukowcy z University Tarbiat Modares odkryli, że w połączeniu z treningiem odpornościowym, kreatyna jest w stanie zredukować poziom miostatyny! Wyniki tego badania były trochę zaskakujące. Powodem dla którego tak szybko je zaakceptowano było to, że miostatyna hamowała również rozmnażanie niedojrzałych komórek mięśniowych (tzw. komórek satelitarnych). W roku 2000, naukowcy z University of Wisconsin Medical School odkryli jednak, że kreatyna ma dokładnie działanie odwrotne. Komórki satelitarne to komórki miogenne odpowiedzialne za wzrost poporodowy i regenerację mięśni szkieletowych. Pobudzanie tych komórek poprzez trening i suplementację ma ogromne znaczenie dla kulturystów w procesie rozbudowy mięśni.Inną ważną zdolnością kreatyny jest jej wpływ na szybkie regenerowanie sił po bardzo intensywnych treningach. W przeszłości kulturyści zaniedbywali stosowanie kreatyny, ponieważ nie podnosili ciężarów dla zwiększenia siły i mocy. Uważali oni, iż kreatyna jest jedynie skuteczna przy zwiększeniu siły (a wiesz już z artykułu, że jest to tylko część tego co kreatyna potrafi) co nie ma miejsca, jeżeli wykonujemy intensywny program treningowy z ilością powtórzeń 8-12. Przyjęło się, że podczas treningów okresy na odpoczynek powinny być krótkie, a ponieważ kreatyna wymaga regeneracji od 2 minut w górę, niektórzy źle poinformowani kulturyści byli zdania że jest to niezbędny suplement.''
Zapisane
ateibok
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 146


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : Styczeń 26, 2011, 00:09:38 »

,,Badania zaczynają ujawniać różnice w tym co dotąd było wiadome. Podczas intensywnych ćwiczeń anaerobowych zapasy glikogenu w mięśniach wyczerpują się, ponieważ węglowodany są głównym 'paliwem' umożliwiającym taki wyczerpujący trening. Kulturyści spożywają węglowodany bezpośrednio po ćwiczeniach razem z białkiem po to, aby uzupełnić wyczerpane zapasy węglowodanów w mięśniach. Dzięki temu mogą wrócić na siłownię i ćwiczyć z taką samą intensywnością. Kulturyści jednakże mogą zauważyć, że przy wykonywaniu ćwiczeń z wieloma powtórzeniami (przysiady lub martwy ciąg), lub gdy wykonują powtórzenia wolniej - potrzebują więcej czasu na regenerację. Jest to wynik pasywnej fazy powtórzenia (obniżanie ciężaru), która powoduje większe zniszczenie i zapalenie mięśni. Wielu doświadczonych ciężarowców już to wie - natomiast niewielu z nich zdaje sobie sprawę, że ćwiczenie pasywne osłabia także uzupełnianie glikogenu.Naukowcy z Uniwersytetu 'Exercise Physiology and Biomechanics Laboratory of Katholieke Universiteit Leuven' w Belgii odkryli, że suplementacja kreatyną pomaga utrzymywać glikogen w mięśniach, poprzez zwiększenie wykorzystania kreatyny podczas ćwiczeń, (naukowcy opierali się na dawce 5g kreatyny dziennie bez okresu przygotowawczego). Problemem nie są cykle przyjmowania kreatyny - naukowcy odkryli, że wzrost glikogenu w mięśniach zniknął po 5 tygodniach pomimo stałej suplementacji kreatyną. Tak więc cykle przyjmowania kreatyny to jednak dobry pomysł przy którym należy zostać.''
                             
Zapisane
ateibok
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 146


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : Styczeń 27, 2011, 00:04:35 »

,,Teraz przyjrzyjmy się glutaminie, jej znaczenie dla organizmu jako aminokwasu jest niepodważalne i praktycznie nieporównywalne z jakimkolwiek innym pojedynczym aminokwasem. Będziemy tu rozmawiać na temat badań popierających tę tezę - jednak najpierw skupmy się na przypadkach w których suplementacja glutaminą jest najbardziej skuteczna, zanim czytający ten artykuł znawcy tematu się nim znudzą. Piszę to ponieważ istnieje wiele badań według których suplementacja glutaminą w wielu przypadkach nie
jest konieczna.Aminokwasy są składnikiem prawie każdego suplementu regenerującego ze względu na ich działanie antykataboliczne, tak istotne w fazie potreningowej. Nie są to jednak aminokwasy anaboliczne, nie wspierają one rozbudowy mięśni i nie zwiększają siły. Jednak wyniki tych samych badań nie zaprzeczą zdolności aminokwasów do zapobiegania rozpadowi mięśni, "glutamina (...) może hamować wzrost procesów proteolizy w organizmie w późniejszych etapach regeneracji."Kontynuując poprzednią myśl o suplementacji produktami regenerującymi (włączając tu glutaminę), mieszanki białek dobrej jakości albo zawierają glutaminę tylko jako dodatkowy składnik, albo samą - czyli występującą naturalnie, co w dalszym ciągu zmniejsza korzyści płynące z suplementacji. Teraz więc pozostaje pytanie, co z tymi wszystkimi badaniami, które wykazywały jej korzyści dla układu immunologicznego i zapobieganiu utraty mięśni? Odpowiedź: Badania przeprowadzono na pacjentach w szpitalu, oraz sportowcach uprawiających sporty aerobowe.Co to oznacza dla nas? Oznacza to, że ci, którzy w największym stopniu skorzystają z suplementacji glutaminą samodzielną to takie osoby, które mają zbyt nisko kaloryczną dietę i dlatego mogą być narażone na zanik mięśni (podobnie jak pacjenci w szpitalu którzy cierpią na zanik mięśni) jak również te, które uprawiają ćwiczenia aerobowe i nie mają aż takiego zapotrzebowania na białko jak sztangiści lub kulturyści. Każdy kulturysta, który gotów jest unikać glutaminy niech spróbuje raczej
posłuchać: zdolność glutaminy do promowania przechowywania glikogenu i wspomagania syntezy glukozy niezależnie od węglowodanów sprawia, że jest ona czymś wymarzonym dla kulturystów w zakresie kontroli poziomu insuliny podczas odchudzania."

Zapisane
ateibok
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 146


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : Styczeń 29, 2011, 00:28:24 »

,,Każdemu sportowcowi, który pragnie zoptymalizować swój trening suplementacja glutaminą zapewni, że otrzyma on zapasy glikogenu przy jednoczesnej optymalizacji wyników i regeneracji. Szczególnie w przypadku tych sportowców, którzy są na diecie ze względu na współzawodnictwo (ktoś kto musi spełniać kategorię wagową w sportach indywidualnych) oraz ten kto ma ograniczenia w ilościach spożywanych kalorii. Teraz zobaczmy kolejne korzyści jakie glutamina przynosi osobom na diecie. Ze względu na jej zdolność do tworzenia glukozy - jak pokazano w badaniach - może ona rzeczywiście ograniczyć apetyt na węglowodany. I jeszcze jedno pytanie, które jest od dawna zadawane przez kulturystów, którzy trenują do granic wytrzymałości kosztem swojego systemu odpornościowego: "trenować czy nie trenować czy przy 40C gorączki? oto jest pytanie".Philip Newsholme z Wydziału Biochemii z Instytutu Conway Institute for Bimolecular and Biomedical Research dokonał analizy komórek ciała ludzkiego, które były odpowiedzialne za odpowiedź z systemu immunologicznego i to w jak dużym stopniu polegają one na glutaminie. Dlatego w walce z chorobą, w procesie regeneracji kulturyści powinni zdać się na pozytywny wpływ glutaminy i kontynuować swój trening. Każdy stały bywalec siłowni ma doświadczenie oparte na samym sobie lub zna kogoś, kto był w środku napięcia związanego z chorobą lub utratą zdobytej ciężkim wysiłkiem masy.Więc następnym razem, gdy ktoś rozpocznie nagonkę na glutaminę pamiętaj, że owszem niektóre badania dyskredytują jej stosowanie dla niektórych celów, ale bierze się to z tego, że jest to najczęściej występujący aminokwas w organizmie, który jest zaangażowany w wiele procesów biologicznych a w badaniu przeprowadzonym na komórkach HeLa (komórki nieśmiertelne, które zostały pobrane w 1951 roku) naukowcy odkryli, że są w nich pokłady glutaminy! Zatem suplementacja aminokwasami nie jest przegrana jak niektórzy z was uważają - ale problem stanowi to, że suplementacja glutaminą pasuje tylko do konkretnych potrzeb i sytuacji.

Powodzenia, Dustin Elliott, muscleandstrength.com''
Zapisane
gabi
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 4


Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : Styczeń 30, 2011, 16:57:38 »

Uważam ,że z wielu preparatów w umiarkowanych dawkach mogą skorzystać osoby nie będące sportowcami. Wiele tych produktów ułatwia budowanie niezbędnej do funkcjonowania tkanki mięśniowej , zapobiega osteoporozie i wzmaga odporność. Odżywki znanych firm są prawie tak bezpieczne jak kupowane w aptece. Wszelkie inne ,,,cudowne eliksiry" strach kupować , bo często ktoś robi z nas balona  a sobie nabija kasę . Co?
Zapisane
face.day
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 35


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : Grudzień 12, 2011, 10:27:27 »

Niestety nasza Justyna Kowalczyk nie ma szans z chorymi na astmę !! Smutny
Zapisane
szafran
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 274


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : Styczeń 09, 2012, 11:14:09 »

BMK Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne zaprasza na szkolenia prowadzone przez interdyscyplinarny zespół złożony z fizjoterapeuty, lekarza, terapeuty sportowego i doradcy żywieniowego.

Podczas kursów specjaliści Centrum Rehabilitacji w ciekawy sposób połączą wiedzę teoretyczną z przykładami prowadzonych przez siebie terapii.

Medycyna sportowa
25-26.02.2012, Wrocław

Rehabilitacja w sporcie
09-11.03.2012, Wrocław

Manualny drenaż limfatyczny w sporcie i odnowie biologicznej
01-03.09.2012, Wrocław
Zapisane
komisarz42
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 114


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : Styczeń 09, 2012, 15:14:07 »

Ciekawe czy wydają certyfikaty uprawniające do badań sportowych?
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!