Forum Medicina Sportiva
Październik 16, 2021, 19:37:26 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jakie napoje są najlepsze dla piłkarzy???  (Przeczytany 15198 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
marjark
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 251


Zobacz profil
« Odpowiedz #15 : Luty 24, 2010, 00:16:42 »

Niezbędna ilość dostarczonych kalorii zależy od rodzaju wykonywanej pracy , czy też od rodzaju i czasu trwania wysiłku , wagi ciała trenujacego oraz efektu końcowego jaki sobie założyliśmy . Chcemy utrzymać wagę, czy musimy ją obniżyć .Czyli ta ilość niezbędnych kalorii u każdego będzie inna . Zapewne nie będą to diety 1200 , czy 1500 kalorii. Natomiast dieta 200 kalorii dziennie nie ma nic wspónego z jakimkolwiek znanym schematem żywienia.
Zasady żywienia sportowca zależą od cyklu treningowego . W trakcie treningów i startów  pożywienie musi być wysokoenergetyczne i jednocześnie ma mieć małą objętość i zawierać mało błonnika . Czyli jadłospis układamy z następujących produktów :napoje mleczno-owocowe, chude białe i żółte sery, jajka, oraz potrawy lekkostrawne gotowane , duszone z jak najmniejszą zawartością tłuszczów zwierzęcych .Najbardziej polecane mięsa to kurczak, indyk , królik , chuda wołowina i oczywiście ryby morskie. Wskazane są owoce jagodowe i warzywa w postaci soków i przecierów. Zalecane jest spożywanie galaretek żelatynowych ,ponieważ sprzyja to wytwarzaniu kreatyny , która jest składnikiem innego związku – fosfokreatyny mającej duże znaczenie w magazynowaniu energii. W okresie międzytreningowym  zalecane jest przyjmowanie węglowodanów o  średnim i niskim indeksie glikemicznym bogatych w błonnik. Podobnie jak w diecie osób dbających o utrzymanie prawidłowej wagi ciała.U sportowców , gdzie istotna jest waga ciała , redukcję zbędnych kilogramów poprzez stosowanie przykładowo diety bogatobiałkowej , należy rozpocząć dużo wcześniej niż przed zawodami . Wszystkie metody pozbycia się szybkiego kilogramów , powodują odwodnienie , często zakwaszenie , co oczywiście odbija się niekorzystnie na wydolności sportowca. Czyli wszystko we właściwym czasie!
Zapisane
lob.dog
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 12


Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : Luty 25, 2010, 09:59:58 »

Dziękuję a co z kaloriami?  Mówili , że Ahonen w trakcie olimpiady spożywał 200 kalorii na dobę
I JAKI SUPEREKONOMICZNY FACET! Jak perpetum mobile! Dodać mu omega3 i nie będzie miał deprechy.Ale to żarty. Niestety takie odżywianie organizmu, przy takiej nadmiernej eksploatacji, to najbardziej rabunkowa gospodarka organizmu . Sport wyczynowy to ciężka chorba , która ze zdrowiem ma tyle wspólnego, co nasze kasy chorych! Mrugnięcie Z politowaniem Mrugnięcie
Zapisane
mkart13
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 16


Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : Luty 26, 2010, 00:03:37 »

W życiu człowieka niewiele rzeczy jest zdrowych . Czasami ciężka fizyczna  praca  zarobkowa u właściciela w kraju , czy za granica ,  tak samo obciąża organizm. A o ile mniej satysfakcji! Natomiast unikanie za wszelką cenę wszystkich szkodliwości ,to jak chodzenie  przez całe życie w kondukcie za swoją trumną! Nie darmo mówi się :żyć pełnią życia! A sport wyczynowy , to życie na najwyższych obrotach!
[/color]
Zapisane
yap3worship
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 15


Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : Luty 27, 2010, 11:06:32 »

Wszytko to piękne , ale potrzebne są zwycięstwa. Wtedy jest satysfakcja!  Szok Szok Z politowaniem
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!