Forum Medicina Sportiva
Grudzień 04, 2021, 12:28:40 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kreatyna  (Przeczytany 4309 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
puszeknieokruszek
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 7


Zobacz profil
« : Grudzień 29, 2009, 00:21:56 »

Chciałabym zapytać jaką postać kreatyny i w jakiej dawce mogłabym
polecać chłopcom powyżej 18 roku życia chodzącym na siłownię i pragnącym
poprawic sobie muskulaturę.
Zapisane
Iza Czajka
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 269


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Grudzień 29, 2009, 17:15:57 »

Kreatyna zawojowała siłownie, a teraz, jakby tego było mało każda firma ma w ofercie po kilkanaście jej preparatów. Różnią się one składem, rozpuszczalnością, ceną i niestety dawkowaniem. Jak działa kreatyna? Po kilku dniach "brania" zwiększa się jej ilość w mięśniu oraz jego nawodnienie. Zwiększenie objętości mięśni działa na organizm anabolicznie czyli pobudza mięśnie do przyrostu masy oraz siły. Efekt stosowania kreatyny to natychmiastowa poprawa wydolności organizmu, dzięki której dłuższe, intensywniejsze treningi przyśpieszają budowanie mięśni oraz przyczynią się do zmniejszenia ilości tkanki tłuszczowej. Jeśli chodzi o jej dawkowanie należy przestrzegać instrukcji producenta. Jedni twierdzą, że należy ją brać na pusty żołądek, przed snem i przed treningiem. Inni, że tylko po przebudzeniu, jeszcze inni, że po treningu. to wszystko zależy od składu. Np starki kreatynowe maja bardzo skomplikowany skład, no i sławę legalnych anabolików, bierze się je inaczej niż zwykłą kreatynę. Dla początkujących proponuję monohydrat, pirogronian albo cytrynian kreatyny (w proszku, nie w tabletkach). Dla zaawansowanych Massacrę (Olimp Labs.) Warto też poszukać kreatyny wzbogaconą o magnez, który ją aktywuje. Trzeba też wiedzieć, że mięsień jest zdolny do utrzymywania zwiększonej koncentracji kreatyny tylko w ograniczonym czasie. Po 4-6 tygodniach, "pojemność magazynowa" komórki maleje i zawartość kreatyny zmniejsza się, nawet przy zwiększonym spożyciu. Dlatego każda "kuracja kreatynowa" powinna być przerywana( po 4-6tyg) trwającą co najmniej 3 tygodnie przerwą.
Zapisane
marjark
Zaawansowany użytkownik
****
Wiadomości: 251


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Styczeń 18, 2010, 08:46:04 »

Polecam bardzo interesujący artykuł  w ostatnim numerze Medicina Sportiva Practica (Tom 10, Nr 4:88-94,2009) o zastosowaniach kreatyny nie tylko u sportowców. Dobre efekty suplementacją kreatyną uzyskiwano we wrodzonych niedoborach aminotransferazy i metylotransferazy,  w terapii zaburzeń neurodegeneracyjnych , w encefalomiopatiach mitochondrialnych ( syndrom MELAS, syndrom Leigh’a) oraz w uszkodzeniach powypadkowych mózgu i rdzenia.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2010, 12:04:16 wysłane przez marjark » Zapisane
garus124
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 34


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Styczeń 23, 2010, 10:42:51 »

Przyjmuję w nico mniejszych dawkach niż w zaleceniach , przerwę zachowuję  i jestem ciacho
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!